strapateslnko

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

KAM IDEME?

(Odkiaľ prichádzame? Kto sme? Kam ideme?) Hra na expertov.

 

"Protirecit samemu sebe je velmi narocne a stale hrozi, ze sa oklames." Je potrebne viacerych, preto:
Ja po naštudovaní budem "expertom na bibliu" (a smrt podla nej), a ty budeš expertom na reinkarnaciu. "Medzi jednotlivymi odpovedami mame pauzu (je jedno aku dlhu) na studium zdrojov a premyslenie. Odpovede nesmu byt dlhe, aby vysledok=zaznam diskusie vyzeral ako bezprostredna vymena nazorov." Konci to vtedy, ked budu obaja o niecom presvedcený... Napriklad o tom, ze to je beznádejné:), alebo ...

"Hadka pomocou protichodnych nazorov z protichodnych  zdrojov.  Ak to vyjadrime v slovniku memetiky, dva memokomplexy bojuju proti sebe z dvoch akoze presvedcenych hlav, ale aj z dvoch casti jednej pochybujucej hlavy." Čiže nepopieraju ani vlastne nejasnosti vo svojom "presvedčení" a ak sa vyskytnu musia ich priznať!

Témy:

  • "Dôkazy" nesmrteľnosti a smrteľnsti
  • Telo, duša, duch
  • Smrť- kam ideme 
  • Morálna správnosť a nesprávnosť pekla, neba a reinkarnácie
  • Smrť podľa Biblie, alebo reinkarnácia
  • Prečo žijeme? (zmysel)

     autor: sestko (expert na reinkarnaciu- chceš aj úvodzovky?)    : strapateslnko ("expert na smrť podľa Biblie") 

    Ide hlavne o to, získať presvedčenie, alebo vieru. Preto môže vyhrat aj ten co prehral:)

    si na ťahu...

     


  • Raz pochopím | stály odkaz

    Komentáre

    1. no, normalne by som sa rad zapojil do diskusie ..
      ale neviem, ci by som sa dokazal dostatocne vtesnat do Vasich nazorov .. ci by som nebol az prilis konzervativne naladeny ..
      a ci by som vobec tento rozhovor chapal ..
      :)
      f.
      publikované: 01.02.2007 19:08:43 | autor: Felician (e-mail, web, autorizovaný)
    2. Reinkarnácia je lepšou odpoveďou
      Otázku "Prečo žijeme?" by sme si asi vôbec nepoložili, keby sme nemuseli zomrieť. Presnejšie je teda pýtať sa - "Prečo sme sa narodili, keď musíme zomrieť?" resp. "Prečo musíme zomrieť?" Človek si na rozdiel od ostatných zvierat dokáže kedykoľvek uvedomiť, že zomrie a má zo smrti strach, aj keď mu práve nehrozí nijaké nebezpečenstvo. Aby mohol sa vyrovnať s týmto strachom a hľadieť pokojne v ústrety smrti, hľadá si rôzne filozofie a náboženstva.
      Čo mu však dá väčšiu útechu? Keď zistí, že bol stvorený zničoho a že hoci je dielom niekoho úplne iného, bude po smrti zodpovedať za všetko čo urobil ? Ja si myslím, že väčšmi ho uteší, ak si uvedomí, že jeho terajší život je iba jednou z epizód jeho nesmrteľnej duše, že jeho ja existuje, existovalo, aj bude existovať večne a narodenie aj smrť sa ho veľmi netýkajú. Že nebol nikým stvorený, ale skôr, kdesi vnútri v ňom sa skrýva pôvod všetkého bytia.
      Pred mojím terajším narodením uplynula celá večnosť. Čím som
      bol predtým po celý čas? Nie je v tom určitá nepremyslenosť, ak si niekto myslí, že celú večnosť pred narodením neexistoval a celú večnosť po smrti bude existovať?
      publikované: 01.02.2007 22:41:33 | autor: sestko (e-mail, web, autorizovaný)
    3. Prečo žijeme?!
      "Keby sme nemuseli zomrieť" pýtali by sme sa každý deň prečo žijeme naveky...Nepoznali by sme tú možnosť nežiť a preto by nám ani nanapadla otázka prečo musíme zomrieť.

      Prečo musíme zomrieť? -Aby sme sa mohli znovu narodiť. Platí to pre oboch, stým rozdielom, že ty sa znovunarodíš aj telesne. Pred tvojim terajším narodením uplynula celá večnosť. Na začiatku, keď nebol život, bol si častica, ktorá dopadla na zem pri veľkom tresku, potom si bol sopečná vyvrelina, prevtelil si sa do molekuly (aj keď neviem , ako mohla tá vyvrelina zomrieť...), potom si bol opica, človek, pes...a zase si sa prevtelil do človeka...a keď zničíš zem ako posledný človek- zomrieš a prevtelíš sa do nejakej vyhasnutej hviezdy...-Aký má potom zmysel žiť naveky? Nečaká náhodou aj teba niečo definitívne? -definitívne sa prevteľovať...:)
      Podľa mňa má večší zmysel zmysluplný začiatok a koniec. Krásne pomyslenie že som z ničoho, pretože viem z čoho som- bola som stvorená. Ale ty nemáš žiadnu istotu- neviš odkiaľ prichádzaš- to nieje utešujúce!
      Bola som stvorená a smrťou sa moj život končí, no je to len telesná smrť. Je do dokonale premyslené- žijem, aby som zomrela. Telesná smrť je predzvesťou- žijem, aby som zomrela ešte pred svojou skutočnou smrťou.
      Podmienkou mojej viery je smrť mojho ega. Zatiaľ čo tvoja "viera" živí tvoj egocentrizmus- veriš v seba! V tom ja vidím nepremyslenosť. Ty sám si príčina a dovod a zmysel svojho bytia? "Vášeň vzťahuje vše na seba." "Kto sa oddeľuje hľadá to po čom túži" (príslovia)- Požitok rozdeľuje, obeta spája- večší zmysel má patriť k celku, ako žiť tak, že sa ho nič netýka- to že je niečo výhodné ešte neznamená
      že to je pravdivé. Sloboda nemoze existovat bez zodpovednosti. Komu sa ty budeš zodpovedať?

      "Prečo sme sa narodili, keď musíme zomrieť?" Prečo sa nadychujeme, keď musíme vydýchnuť? -dýchame, aby sa nám okysličila a odkysličila krv, krv sa nám okysličuje aby okysličila naše telo, telo sa... Takým sposobom by sme nenašli odpoveď.

      Prečo žijeme? -Človek sa prvý krát nadýchne pri narodení a posledný krát vydýchne, keď zomrie. Je medzi tým veľa nádychov a veľa výdychov, ale existuje prvý a posledný. Nadychujeme sa aby sme dýchali a vydýchli, rodíme sa aby sme žili a zomreli. Aj vesmír je konečný-je dokázané že od dokonalosti smerujeme k zániku (telesnému). POdľa Biblie sme existovali aj pred svojim narodením- v Bohu a po telesnej smrti sa k nemu naša duša moze znovu vratiť. žijem, aby som zomrela.

      Počiatok aj koniec-"Ja som Alfa a Omega, Prvý i Posledný, Počiatok i Koniec." -dokážeš toto o sebe tvrdiť?
      publikované: 03.02.2007 13:13:49 | autor: strapateslnko (e-mail, web, neautorizovaný)
    4. Takmer sa zhodujeme.
      Až na jedno. Prečo si presvedčená, že človek má k dispozícii iba jeden telesný život? Nezdá sa ti jeden taký život príliš krátky, aby sa človek mohol niečo naučiť? Zober si dieťa, ktoré umrie hneď po narodení. Načo sa narodilo ono? Nebol ten život, ktorý dostalo príliš krátky??????
      Ostatné námietky ktoré voči môjmu názoru vznášaš, plynú len z tvojho nepochopenia:
      1) Nie je pravdou, že neviem odkiaľ pochádzam.Pred narodením som bol v Bohu (neprejavený) a po smrti sa znovu vrátim k Bohu (do stavu neprejavenosti). Verím toriž v Boha (volám ho Brahma), ktorý je nepremenný a nezávislý na ničom inom, okrem seba samého. Boh (Brahma) sa nachádza v každej bytosti. On je tým, o čom som hovoril, že sa nachádza niekde hlboko vo mne. 2) Aj ja si myslím,že žiadosti nás oddeľujú od poznania Boha v našom vnútri.Oddeľujú nás od všetkých ľudí, nútia nás vidieť hlavne svoje záujmy a potlačovať záujmy druhých. Preto sa snažím zbaviť svojich túžob.3)Nedokážem o sebe tvrdiť "Ja som Alfa a Omega,..." . Platí to iba pre moje vnútro, ktoré som ešte kôli svojim telesným túžbam dokonale nepoznal. 4) Nebol som žiadna častica, sopečná vyvrelina, molekula. To všetko je len matéria, z ktorej mám telo.
      "Obnosený šat telo odkladá-
      obnosené telá odkladajú tí,
      ktorí v nich spočívajú.
      A potom si stvoria
      nové telá, ako nové šaty."
      5)A nemusím sa donekonečna prevteľovať - Kto dosiahne osvietenie, už sa znovu nenarodí a príde k Bohu.

      Jediný rozpor,milé strapatéslnko, ktorý vidím medzi nami dvoma je podľa mňa chybné presvedčenie na tvojej strane:
      Prečo si myslíš, že máme k dispozícii iba jeden telesný život?
      publikované: 05.02.2007 22:04:24 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
    5. Prečo len jeden život
      "V Biblii deti vždy vyjadrujú opis spasených ľudí. Vo šetkých textoch, kde sa hovorí o deťoch vo vzťahu k večnému životu, sú použité ako ilustrácia spasenia a nie zatratenia." Je pre ne výhodou že mali taký krátky život. No z pohľadu reinkarnácie v tom nevidím žiadny význam, načo sa vôbec narodili, ked sa nestihli nič naučiť. Smrť je vo väčšine prípadov velmi tažká- a Boh naštastie dáva možnost cloveku zomriet len raz.
      Môžeš byť aj plastová fľaša, alebo drevený stôl, ak ide iba o prírodné veci? A čo sa môže duša naučiť keď je v nejakom predmete?
      Ak si pdľa tvojho náboženstva duša v matérii svoj minulý život nepamätá, ako sa môže poučiť? Lebo napr.: ja si nič nepamätám...
      Duša potrebuje telo na to, aby konala to, čo jej je vlastné. Telo bez duše prestáva byť telom, teda neexistuje. Telo je jedinečné, bezprostredne patrí k ľudskej osobnosti v jej celistvosti. Tvárou v tvár Bohu, vždy stojí celý človek, nikdy nie iba telo, alebo duša. A tak aj večný údel sa týka celku našej bytosti.
      Ked sa clovek prevtelí, musí prežívať všetko odznova. Tvoj zaciatok je nový, ale vsetko musís odpracovávat a ucit sa odznova, moj zaciatok, ked sa slobodne rozhodnem a uverím, bude uplne čistý.
      "Videl som nespočitateľné množstvo zástupov, zo všetkých jazykov a kmeňov, tisíce desatisícov, myriady ľudí."no ak by sme sa od stvorenia sveta reinkarnovali, bolo by tam spočitateľné množstvo.
      "Vydávali sa za múdrych a stali sa bláznami, zameniac slávu nepominuteľného Boha za podobnosť obrazu pominutelného človeka, vtákov, štvornožcov, zemeplazov." Tvoje vnútro je Bohom (Alfou a omegou)? Vlastnými silami sa chceš stať Bohom. Chceš byť dokonalý, chceš sa dokonale spoznať- čo u človeka nieje možné- sám nemôžeš dosiahnuť osvietenie. "Subjekt nemôže byť sám sebe objektom." A čo sa stane s tymi ktorí sa nedokázali poučiť ani po100000000 prevtelení- nedosiahnu osvietenie a ...?
      publikované: 16.03.2007 09:46:02 | autor: strapateslnko (e-mail, web, neautorizovaný)
    6. pár argumentov
      -Keby sme boli zničiteľní, už dávno sme zničení. Kedže sme tu, vždy sme tu museli byť.
      -Prečo by si mala pochybovať, že tie skryté chodníčky, ktorými si sa dostala do prítomnosti, ktorú teraz zažívaš, ti nebudú aj v budúcnosti k dispozicii ?
      -Človek by nevydržal večne prechádzať všetky tie útrapy, hnaný žiadosťami, bez skutočného zisku, keby mu ostávala tá istá individualita a spomienky. Odhodí ich preto a vstúpi cez smrteľný spánok do nového života, osviežený, vybavený novým intelektom.
      - Intelekt je smrteľný, ale čo ostáva a čo sa môže zlepsiť je naša vôľa, ktorá si v novom živote vyvinie na pomoc nový intelekt.
      publikované: 26.06.2007 15:51:20 | autor: sestko (e-mail, web, neautorizovaný)
    7. boh a aproximacia nekonecna
      je uplne jedno, ci clovek zije jeden zivot alebo ich zije tisic .
      Boh , najabstraktenjsi pojem ludstva , vytvoreny, zle definovay, za ucelom oblbnutia , vymysleny tak dokonale, ze zabranuje cloveku polozit si zakladne otazky.
      Odkial je boh ? Co je boh ? Preco by bol ?
      A je to len nadtsvaba otazky ,ktoru si kladie clovek sam o sebe ? Preco neabstahovat ???
      Velky tresk je nezaujimavy , je to len moment. Co bolo pred nim ?
      Vesmir ... ? a v com je vesmir ? Moze byt v niecom akvariu . A to je v com ?
      Matrioska je to , nekonecna matrioska .
      A nekonecno je zaujimave .

      Ale na odhad nekonecna, jeho nekonecnu aproximaciu je potrebna nekonecna znalost priebehu nekonecna sameho :) a to ja ani vy nemame a nepomoze ani milion zivotov .

      Boh interpretovany nabozenstvami je lacna nahraska, tabletka na bolest hlavy , otupujuca bolest nie len hlavy , zbavujuca dosledku nie priciny.


      publikované: 30.09.2007 03:22:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
    8. Boh a clovek a ze je to suma fuk
      ak nemozem aproximovat nekonecno , ale mam k dispozicii dlzku svojho zivota, je nezmyselne starat sa o aproximaciu nekonecna ... dolezite je starat sa o optimalizaciu sucasnosti .
      Myslienka, ze mam k dispozicii viac zivotov moze byt kludne len uskok , vzdalujuci cloveka od optimalnej realizacie ponukajuca moznost realizovat to neskor . A kedze clovek je tvor lenivy moznost pozdejsej realizacie si pripusti ... komu vyhovuje vytvarat nabozenstva, filozofie , idee ?
      Koho tym ovlada ? Ludstvo ;) ? Statisice mysli ? A co z toho ma ?..
      "Kralovstvo bozi je v tobe" a ak neni , aj tak to nikto nedokaze .
      Alebo mi dokazte opak, ak si to myslim. Nepotrebujem za svoj zivot stvorit zem ani noveho boha , ani nove nabozentstvo, definovat vesmir , naco ? Nebudem sa po smrti nikomu spovedat a kedze moj zivot nikto iny nezazil , ( lebo strapateslnko - unikatnost tela a duse) , tak nikto nikdy nebude schopny posudit moje skutky a rozhodnut o spravnosti mojho konania . A aj keby ;) vid boh vsadepritomny , tak aj boh je pritomny v niecej vsadepritomnosti (lebo abstrahovanie a preco by nebol,ze ? ) a ponesie za mna zoadpovednost, ako tvorca.
      Potrebujem sa naucit zit tak , aby mi bolo ( kurevsky ) dobre , lebo lepsie z pozicie cloveka nemozem dokazat . A jak sa zda je to najtazsia uloha cloveka a clovek ani s tym sa nedokaze vysporiadat, lebo sa toho boji . Lebo sa boji vlastnej zodpovednosti a vlastnej smrtelnosti.
      To jablko v genezis bola zodpovednost za vlastne ciny , slobodna vola a nech ten strom tam dal hocikto , chcel aby clovek nebol v jeho moci ... A kto jemu zasadil to jablko ... nikto nevie a nevie to preto lebo je to jeho mimo shcopnosti a ako mas v jednej otazke :
      "Je to uplne jedno "
      publikované: 30.09.2007 03:46:55 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
    9. Boh a nekonecno
      ".. vytvoreny, zle definovay, za ucelom oblbnutia , vymysleny tak dokonale..." ako si můžeš byt taka ista? Sama hovoris ze je potrebna nekonecna znalost.
      Pekne povedane : matrioska je to:)
      Ja poznam zase taku otazku: Co sa zacalo rozpinat?... Je ich vela a kazda nieco spochybnuje...
      Co je boh ? Kto je boh? -abstraktny je a súčasne by mohol byt aj konkrétny,pretože ak je, tak je (existuje( . Je to niečo hmatatelne s nehmatatelnym- trojica, je to duch- neviem či sa mam do toho pustat, toto mi o nom povedala kamaratka ktora sa v tom vyzna.

      Odkial je boh ? - na toto mi odpovedala Boh vzdy bol.- čize nekonecno a to je nepredstavitelne, lenze viac logicke ako vznik vesmiru. Mas pravdu nekonecno je zaujimave. A potom mi este povedala ze nevie.
      Pre niekoho to je existencionalna otazka a nepyta sa. nevie inak, len vie že to je pravda. - Toto sa mi velmi pozdava, kedze clovek nemoze spoznat svojim hlupym rozumom pravdu.

      Preco by bol ?...neskor uz musim ist...
      publikované: 02.10.2007 20:37:35 | autor: strapateslnko (e-mail, web, neautorizovaný)
    10. Boh vzdy bol
      mno nie som si ista , tym co som pisala , na druhej strane mojmu presvedceniu to neodporuje, a ked som to pisala bola som viac pripita ako triezva a viac emotivna ako fakticka.
      Budem brojit proti nabozenstvam a asbtrakcii boha asi do konca zivota.
      Ani nie preto , aby som dokazala , ze mam pravdu alebo nemam, ale preto aby som nastolovala otazky a spochybnovala.
      Dovodom mojho konania je , ze som hlboko proti akykmkolvek nabozenstvam ideologicky , pretoze vedu k organizaciam , ktore sa mi nepacia a preto , ze ponukaju kvazi lahky navod na zivot a odvolavaju sa na nieco, co neni definovane ani vysvetlene /ak je tak .. ako fakt , ktory mozes len prijat , co ja nikdy nerobim/ a este sa odvolavaju na akusi vyvolenost /ti co spisali tie super navody/ , zavadzaju pojmy, ktore su manipulativne /hriech, dobro, nebo, Pane../, zavadzaju ritualy , ktore su podla mna nezmyselne .
      A odovodnenia typu "Boh vzdy bol " je pekne ... ak raz budem chciet prestat mysliet , tak prave na to pristupim ;)
      publikované: 02.10.2007 21:14:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
    11. ...
      s tou hĺbkou by si si to mala možno rozmyslíť:) Ak by to čisto náhodou bola pravda, nevyčítala by si si že ta odradila nejaká organizácia? Veľa veci v našom živote nieje definovanych, cely svoj zivot mozes len prijat, neda sa definovať ale neodmitaš ho preto.
      Na vy...
      publikované: 08.10.2007 17:56:29 | autor: strapateslnko (e-mail, web, neautorizovaný)
    12. .
      na vy..?
      mozno by som mohla snad ked uz nie mala , nie ;)
      publikované: 08.10.2007 19:30:12 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
    13. .
      inak sa mi s tebou onehda strasne fajn pisalo :)
      publikované: 08.10.2007 19:47:55 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
    14. .
      Ach ty:) nejak citlivo berieš každe slovo..Mohla by si ...

      Ta emotivnosť ťa možno velmi strhla... mna zase potešila...
      Maš pravdu tazko sa o niečom takto piše ... uvedomujem si moj pohľad nechcem ho nikomu nutiť... a niekedy to nieje ani pohľad... niekedy len overujem pravdu...
      Možno sa ešte niekedy stretneme
      tiež sa mi dobre pisalo.
      publikované: 09.10.2007 13:21:31 | autor: atrapateslnko (e-mail, web, neautorizovaný)
    15. .
      pristihujem sa na coraz vacsom bazirovani na slovach :( ale sak ono to prejde zase
      mozno si tvoj pohlad dakedy este raz precitam
      A mozno sa este stretneme, krasny den
      publikované: 09.10.2007 15:06:14 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
    Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



    Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014